tisdag 20 oktober 2020

Mindre shopping-fest

Efter shoppingrallyt för några veckor sedan borde jag ju egentligen inte köpa så mycket som ett par strumpor förrän om tidigast två år men jag hade ju några beställningar på väg, så var tvungen att kolla in dem först. 

Och nu har jag bestämt mig för att behålla dem, t ex den här gula, fina vind- och vattentäta jackan i bomull som kostade 526kr (ord 1456kr). Den är från Trespass via Afound.

Meningen är att den ska ersätta min gamla, utslitna - men ack så älskade! - likaledes gula jacka från Dobber. Vi får väl se hur det går...

Dessutom bestämde jag mig för att behålla den blå Morris-jackan från Boozt. Den var inte på rea så den kostade hela 1999kr men den blir en lagom utomhusjacka  på sommaren och kan användas som kofta inomhus resten av året så jag får anse den värd priset. (Jag är även så avtrubbad av senaste tidens slösande att jag har tappat känslan för hur mycket pengar det egentligen är. Det finns ett Nobel-pris som handlar om sånt.)

Jag behåller även de rutiga leggingsen från Zara. De kostade 259kr, vilket med tanke på tidigare utsvävningar får betraktas som nästan gratis trots att det är ordinarie pris. Jag tycker inte de ser riktigt likadana ut på mig, dock... 

Men nu ska jag försöka ligga lågt med nya inköp ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...