torsdag 29 september 2011

Tillbaka till Vildmarken

Jag fick inte nog av spenaten när jag var där för en månad sedan, så igår åkte jag ut i Vildmarken igen - den här gången för att kolla lite närmare och få njuta av vistelsen utan en massa gnälliga (?!)konferensdeltagare i släptåg.

Det var väldigt trevligt ordnat. När vi kom dit blev vi omedelbart matade med godsaker och sedan lastades vi in i en buss med hemlig destination. Givetvis visade det sig att vi skulle någonstans inom djurparken men vi stannade bakom några djurstallar där jag aldrig har varit i alla fall där vi möttes av två djurskötare som ledde oss vidare in i en lång, mörk tunnel... Vad fanns i slutet av den?
Ljuset i slutet av tunneln...
Jo, där fanns Lejonkulan! Och utanför den stod en massa jättesöta kissar och ville ha godis.





Det var häftigt att komma så nära dem. De är verkligen stora när man står på en tasslängds avstånd! (Jag tänkte faktiskt ta min nya zebrafärgade jacka på mig men ändrade mig i sista minuten. Som tur är, antagligen hade någon närsynt djurskötare låst in mig i zebrastallet eller matat lejonen med mig annars!) Jag tog säkert femtio foton på lejonen och en del av dem hade säkert blivit riktigt bra om inte min kamera varit så värdelös. Jag har upptäckt att den inte klarar av saker som rör sig. Och lejon rör sig!

När köttgodiset hade tagit slut och lejonen tröttnat på att titta på konstiga djur i bur, åkte vi vidare och hälsade på delfinerna. Återigen blev det inte så bra bilder, eftersom delfiner också rör sig men en ganska bra närbild blev det i alla fall.
(Den hade nog blivit ännu bättre om inte blixten helt plötsligt utlösts!)


Sedan gick vi vidare, förbi dholarna (eller vad nu dhole kan bli i plural)...

...till Tiger World, där de nyss hade matat djuren så de var totalt ointresserade av oss. Man kan se hur mätta de var på hur den här tigern inte brydde sig om skatorna som åt på samma ben som han.
Sedan var det dags för spa! Senast jag var där hann jag ju inte testa det ordentligt men nu passade jag på!





Den här gången plaskade jag omkring överallt och ägnade en hel del tid med att försöka ta mig runt strömmen, fast motströms. Det är inte så lätt som det låter och jag hoppas på att få känna av lite träningsvärk imorgon. (Jag hade också hoppats på att få loss lite av min fastlåsta rygg men därav blev intet.) Det är ett väldigt trevligt spa och jag kan verkligen rekommendera det. Dessutom är det inte bara för hotellets gäster, utan man kan åka dit för en dag eller bara några timmar också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...