lördag 6 april 2019

Galleri 6


Sista pjäsen på årets abonnemang beskrivs som "En allvarligt ömsint och komisk föreställning om vad sex är och skulle kunna vara" och är dessutom nyskriven (mitt absoluta hatord i teatersammanhang) och det var med viss bävan och extremt låga förväntningar jag släpade mig till teatern igår kväll. Jag misstänkte starkt att den skulle vara en slags Lupinerna och jag går ju fortfarande i terapi för att komma över den!

Men... ev pga de extremt låga förväntningarna så visade sig föreställningen inte vara så illa som jag hade befarat. Faktum är att den var riktigt underhållande på ett lite nyårsrevy-aktigt sätt.


Väldigt snygg scenografi, snygga kostymer och lysande skådespelarprestationer gjorde sitt för att höja den och trots att den är nyskriven så var den faktiskt rolig utan att alla vrålade åt varandra hela tiden.

Starkaste applåderna fick scenen där ett par hundraåringar har sex på en picknick-filt - det säger nog mer om medelåldern i publiken än om pjäsen i övrigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...