lördag 7 mars 2009

Andra chansen

Jaha, då har man varit på Melodifestivals-evenemang, då! Andra chansens genrep. Det var väl helt OK - kul att se hur det går till. Första omgången när de spelade igenom alla låtarna var bra underhållning, men när vi fick höra fyra av låtarna en gång till började det kännas segt. Jag antar att det är meningen att det ska vara spännande, men jag har lite svårt att engagera mig. Nu satt vi visserligen på näsblodsläktaren - ni vet, så högt upp att det satt en liten syrgastub på biljetten när man köpte den - men jag tvivlar på att det hade varit bättre på parkett.

Det var riktigt kul att vimla innan det började, däremot! Dessutom fick man en massa gratisgrejor - mat, halstabletter, en skiva, dammsugare (kondis-dammsugare alltså, inte en Elektrolux!).

Medan vi vimlade omkring började någon helt plötsligt ropa i en mikrofon att det var dags för autografskrivning på en scen och jag rusade fram och tog kort utifall det var någon jag kände igen…

…men det var det inte. Det var några Star Pilots eller nå’t!

Nu måste man ju kolla ikväll och se om det är likadant som på genrepet. Och Gunåde dem om de ändrar på någonting…

Galapatrullen på uppdrag!

Vimmel och mingel!

BWO!

Star Pilots!

Nostalgi på hög nivå: Lili & Sussi
Det är så skönt att veta att vissa saker aldrig ändras. Jag tyckte t o m att jag kände igen låten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...