måndag 8 juni 2009

Festvecka

Nu börjar man snart känna sig som en riktig bloggare! Egentligen borde jag börja varje inlägg med "Å va ja ä bakfull... va på fest igår..." som jag har sett att vissa gör men för det första blir jag bara bjuden på tillställningar som har med jobbet att göra nu för tiden och för det andra orkar jag aldrig vara vaken tillräckligt länge för hinna att bli bakfulle-full så jag får nöja mig med ett måttligt festande (= äta mycket mat!).

I alla fall - i tisdags i förra veckan hade vi MåBra-dag på jobbet, vilket innebär att vi får göra en valfri aktivitet under någon timme mitt på dagen och sedan blir bjudna på middag på kvällen. Min valda aktivitet var Pilates, som var lika trevligt som jag mindes det från den senaste gången jag prövade på det för 5-6 år sedan och maten var god också. Jag hann med halvnio-tåget hem!

I torsdags skulle vi fira av diverse löst folk på jobbet som har slutat, gått i pension och fyllt år. Det gjorde vi genom att åka på en tur på Stångån (?) med M/S Kind, som ser ut så här när hon ligger vid kajen:

Vädret kunde ju i och för sig ha varit bättre:

Det var i alla fall varmt (och torrt!) på båten och maten var jättegod där också, så humöret var på topp:
Det var en vacker tur, trots vädret och jag tänkte mig att ta lite fina bilder under vägen. Jag kom så långt som till första slussen...

...sedan tog batteriet slut i kameran! Och inga extra batterier hade jag med mig!

Men jag hann i alla fall med halvelva-tåget hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...