söndag 26 juli 2009

Lön + Rea = Retail Therapy!

"Det är en allmänt erkänd sanning att en kvinna som har fått lön är i behov av ett reafynd."

- EVANGELIUM ENLIGT LARUBIA
Så sant som det är sagt!

Det vet vi ju alla att lön och rea hör ihop. Som ägg och bacon. Helan och Halvan. Dolce och Gabbana. Karius och Baktus.

Och eftersom det var både lön och rea i fredags bestämde Maria och jag oss för att gå lite på stan och samtidigt fira varandras födelsedagar lite i efterskott. Maria fyller i december och jag i mars, så vi är ju inte direkt snabba av oss.

Jag var på jakt efter ett par jeans och Maria skulle egentligen inte köpa någonting alls, hon följde bara med som smakråd.

Vi började på Myself and Friends - två klänningar:


Esprit Collection (förstås!) 449:- och Wera 299:- (halva priset på båda)

Sedan gick vi till Axelsson via Twilfit, Åhléns, Triumph och Wedins, där jag passade på att förbereda mig inför hösten:


Strumpor, strumpbyxor och leggings från Twilfit och Åhléns till halva reapriset, sammanlagt 222:- och skor från Wedins (vita) 174:- och skor Vagabond från Åhléns 199,50:- (båda halva priset)
Sedan kom vi äntligen fram till Axelssons som hade halva priset på Mexx (tjohoooo!!!)
Tunika Mexx 299,50:-
Som tur var kom jag på att jag ju skulle köpa jeans, så vi gick till Flash:

”Dolly” från Flash 250:- (halva priset)
På vägen ut från Linden gick vi förbi Joy, där jag övertalade Maria att köpa en jacka och som hämnd övertalade hon mig att köpa en också.

Signe Goes Goth! Jacka från Rosebud 449,50:- (halva reapriset)

Nu känns det i alla fall som om jag har jackor/kappor så att det räcker ett tag framöver. Och jag är trogen mitt nyårslöfte (att köpa mer skor och accessoarer), så allt är väl… Men jag tror jag hoppar över att åka till Vingåker i år. Jag har inte råd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kalla slingor

Så här års är alltid håret så trist och livlöst och det vill till lite professionell hjälp. Dags för slingor, alltså. Så här såg det ut när ...