lördag 12 september 2009

Hemma på min gata i stan...

Vem behöver TV? Här bor man ju mitt i dramatiken! Alldeles nyss höll jag på att pyssla med tvätten (det är ju lördag!) och råkade kasta en blick utanför fönstret. Då såg det ut så här:

Jag har ingen aning om vad det är som händer men eftersom jag inte såg någon bårbil eller liknande antar jag att ingen har dött i alla fall (tack och lov!). Inga dragna vapen heller, vilket jag också är tacksam för. Faktum är att allt verkade gå ganska lugnt till väga. Inte så konstigt kanske, med 20-25 poliser närvarande.

Hoppas bara att det inte är något som kommer att hända varje lördag. Såå mycket spänning klarar jag inte...

2 kommentarer:

  1. Ja det är inte första gången det går livat till på norr. Jag mins en gång för några år sedan då jag skulle till dig och det var ett kidnappningsdrama i huset mittemot och givetvis hamnade jag mitt i. I lördags slapp jag undan befann mig några kvarter söderut.
    Johanna

    SvaraRadera
  2. Nu vet jag vad det var Mc-parad till hyllning för någon medlem som var med i en sprängolycka för två år sedan......var nog bra att polisen var närvarande.

    SvaraRadera

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...