måndag 9 november 2009

Helgen som gått

I lördags var jag på födelsedagskalas. Av hänsyn till födelsedagsbarnet så skriver jag inte hur gammal hon blev men det är en ganska aktningsvärd ålder! Vi firade genom att först gå och äta på Saliga Munken och sedan var vi och såg Show Boat i Värmekyrkan.

Födelsedagsbarnet med dotter

Munken var trevligt, förutom att de verkar vara väääääldigt förtjusta i köttfärs i alla former. Till slut hittade jag en hel köttbit på menyn - ryggbiff - som var riktigt god.

Show Boat var oerhört bra, väldigt snyggt gjord - scenografin var riktigt imponerande och kostymerna likaså. Det som inte var så bra var stolarna - det var längesedan jag satt så obekvämt och rumpan domnade bort efter tio minuter, inte så kul när föreställningen är över tre timmar lång...! Priset kunde ju också ha varit humanare, jag är ju student (!) så min biljett kostade "bara" 330:- (med förköp) men är man icke-student går det nog lös på minst en hundring till. Det var antagligen därför medelåldern i publiken var så hög.

I övrigt var ju naturligtvis Fatima bäst!

När blev hon så stor, förresten? Det var väl inte alls länge sedan hon såg ut så här:

**********

Igår, söndag, var det ju Fars dag och vi hade planerat att köpa med oss mat från Fiskmagasinet och bjuda pappa på, men de hade stängt, så det blev räkmackor och paj i stället.
Vidde var ju också med, förstås, och han tuggar på allt just nu, t ex kuddar,

keramikhundar,

och t o m sin egen mamma! Men där hann jag inte med att ta en bild.
Det verkar också som att Vidde hade glömt Fars dag. Jocke nämnde, sådär en 5-6 gånger, att han inte hade fått någon Fars dags-present, men för övrigt så verkade han ganska cool om det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kalla slingor

Så här års är alltid håret så trist och livlöst och det vill till lite professionell hjälp. Dags för slingor, alltså. Så här såg det ut när ...