onsdag 27 oktober 2010

Alexa eller inte Alexa?

Jag vet att jag har sagt att jag inte ska köpa några nya handväskor på flera år månader veckor men det var under visst tvång så det räknas inte. Och dessutom var det innan jag upptäckte att Mulberry Alexa fanns i oversize.



Är den snygg eller är den j-ligt snygg?


Jag är så sugen! Så är det ju det lilla problemet med priset. En titt på Mulberrys hemsida avslöjar att den kostar €1000. Nu är det ju visserligen inte mig helt främmande att hosta upp €1000 för en handväska jag vill ha (eller, rättare sagt, €2000 eftersom jag ju naturligtvis måste ha den både i svart och oak!) men med tanke på hur många fake-Alexor som översvämmar marknaden just nu – hur ska då folk veta att just mina väskor är de enda äkta exemplaren i hela Fjärde storstadsregionen? (Ska jag låta trycka upp en t-shirt med texten ”Jag har kvitto från Mulberry – har du?”?) Då kan man ju lika gärna köpa en fake med en gång!



Jag har sett att det är en livlig kommers med Alexor på Tradera, de flesta med största sannolikhet fake. Så länge man inte överstiger priset det skulle kosta att köpa en egen fake från t ex Mirrorbrands eller Handbagsmoon, så är det väl OK att bjuda på en sådan. Jag såg att Brandmust har en fake för $179, vilket borde bli omkring 1100-1200kr, lägg så till några hundringar för frakt så ska man inte betala mer än max 1300-1400kr på Tradera (eller någon annanstans) för att det inte ska bli dyrare än att köpa direkt på nätet. Det finns nog billigare väskor också – jag har sett både $169 och $159 på en del ställen, det slår ner ytterligare åtminstone en hundring på priset. Men det verkar som om Tradera-köparna har ganska bra koll på läget.

Men nu inställer sig ju en fråga att ta ställning till: När nu snart varenda Fjortis-Bella i hela västvärlden går och svänger med en Alexa - falsk eller äkta - vill jag verkligen ha en då? Jag känner att jag nästan redan har börjat tröttna på den. På allhandbagfashion.com (en måste-sajt för oss väsk-fetischister!) kan man hitta mycket trevliga alternativ.

Eller också är det bara att sätta sig ner och vänta på nästa stora fluga: LaRubia-väskan!


2 kommentarer:

  1. En röst på j-ligt snygg! :-)

    SvaraRadera
  2. Så j-ligt snygg!!!!!
    Det är min drömväska. Jag hoppas fortfarande på att vinna stort på trisslott bara för att kunna köpa en sådan. Och den ska vara i Oak, såklart :)
    Har jag den behöver jag inte köpa flera för resten av mitt liv (eller nja, kanske en annan och annan till blir det ;)) .
    Eva

    SvaraRadera

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...