lördag 23 oktober 2010

Pralindag

Idag gjorde Fatima och jag praliner på förmiddagen.


Som tur var hade jag nästan allt vi behövde hemma.

Tyvärr visade det sig att mitt chokladförråd är lite lågt just nu, så det blev inte så många praliner. Men det gjorde ingenting, det var ändå bara till uppätning.




Det som blev över efter provsmakandet!




Vi testade faktiskt att göra en liten chokladkaka av den tempererade chokladen som blev över och det blev ganska OK.



Efteråt bestämde jag mig för att plantera om några krukväxter innan jag tog fram dammsugaren, så idag har jag faktiskt känt mig riktigt duktig. Fortsätter det i den här stilen kommer jag nog snart att få något pris! Årets hemmafru, kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Frusen födelsedag

Jag har så mycket att göra just nu att jag inte ens hinner rapportera om det! Men igår lyckades jag ta en paus för att fira Maries födelseda...