söndag 21 november 2010

Litterär kris

Det uppstod en stunds panik i fredags kväll. Helt plötsligt läste jag ut boken jag höll på med och en titt i bokhyllan avslöjade att jag inte hade någon ny bok att börja med! En blick på Amazon gjorde det klart att nästa omgång inte kommer att levereras förrän i december. Krisläge med andra ord! Så i lördags morse stod jag utanför Akademibokhandeln fem i tio och praktiskt taget kastade mig ner på golvet och ålade in i affären så fort de började dra upp gallret. Där köpte jag en Jonathan Kellerman (alltid ett säkert kort!). Sedan sprintade jag vidare till Anderssons bokhandel och hittade en bok av Peter James (jag tror inte jag läst något av honom tidigare, faktiskt!).



För att jag skulle överleva fredagskvällen och lördagsmorgonen fram till kl 10 (ärligt talat - varför finns det inte nattöppna bokaffärer? Hemkörning skulle inte heller vara en dum idé.) lyckades jag leta fram Bill Brysons A Short History of Nearly Everything som det var ett tag sedan jag läste senast. Puuuh - krisen avvärjd för den här gången!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tji fick vi

Nu när jag inte betyder garanterad undergång för Dolphins så fort jag visar mig på en basketmatch längre, har ödet tydligen hittat ett nytt ...