måndag 6 december 2010

Kris!

Igår när jag skulle byta batterier i min älskade kamera, för att förbereda den inför Viddes födelsedagsfirande, så flög den helt plötsligt ur handen på mig som en våt tvål, studsade mot väggen och for rakt ner i golvet!

Efter återupplivning medelst hjärtmassage och mun-mot-mun-metoden, lyckades jag få den att fungera någorlunda igen men det blev en spricka i det där runda omkring linsen så att den inte går att dra in helt och de där svarta grejerna framför linsen sitter helt löst.




Det här är katastrof! Vi har ju varit oskiljaktiga i över tre år - det känns som om jag har amputerat något!

I och för sig – tur i oturen – så har vi (Jocke) äntligen hittat pappas kamera som vi har letat efter sedan december förra året, så jag fick den i stället. Den är väl både mindre, snyggare och tar säkert bättre bilder än min gamla men jag älskade ju min kamera och äkta kärlek - som vi alla vet - har ju varken med utseende eller kapacitet att göra!

Men jag måste väl ge den nya kameran en chans. Till att börja med får jag väl ta och läsa manualen och provfotografera lite. Om det blir lite konstiga, suddiga bilder ett tag framöver så vet ni varför.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...