fredag 18 mars 2011

Urblekt

Idag var jag och klippte mig. Tjejen jag brukar gå till har fått barn, så det här var första gången hos hennes vikarie. Jag hade beställt tid för att toppa håret och att lägga i några slingor också, några få ljusa och lite guldiga slingor som jag har gjort förut och blivit nöjd med. Men den nya tjejen – som jag inte uppfattade namnet på - tyckte att det skulle bli bättre med bara små, ljusa slingor – och snäll och medgörlig som jag är gick jag med på det.

Så för tillfället försöker jag att inte rycka till och skrika varje gång jag går förbi en spegel här hemma. Jag ser fullständigt superoxiderad ut! Alldeles kritvit! Dessutom klippte hon upp håret i någon slags rockbitch/halvhockey - jag ser ut som ett negativ av Patti Smith!



Jag får nog ha hatt på mig till jobbet på måndag. Antagligen måste jag köpa en beanie och ha den till midsommar minst! Eller också får jag tillbringa helgen med att tillverka kedjor av säkerhetsnålar att sy fast på mina skinnjackor och lära mig spela gitarr och sedan börja använda svart kajal som läppstift.

Eller också kanske, kanske, jag vänjer mig. Men det är inte säkert.

1 kommentar:

  1. Jag tycker du ser modernt ut!! Snyggt!
    Varför gillade du inte??

    Hallå??? Det är fint!!!

    Kan du ta en bild på framsidan?

    Trevlig helg!

    PS Vilken tur att din cykel överlever :)

    SvaraRadera

Påskfika

När jag var barn var Långfredagen verkligen den längsta dagen på hela året - c:a  72 timmar lång. Eller, så kändes det i alla fall. Allting ...