fredag 6 maj 2011

Blickar framåt

Då var basketsäsongen över, då – och för en gångs skull känns det nästan skönt! Matchen igår var en plåga för oss Dolphinister och vi funderade flera gånger på att stänga av TV:n men precis som man inte kan låta bli att titta på en olycka, kunde vi inte slita blicken från utklassningen. ”Förnedringsbasket” kallade Annika det för och det är så sant som det är sagt!

Men nu gäller det att blicka framåt – i första hand mot nästa måndag när det är Vårruset. Igår kom nummerlappen!

Det lär antagligen bli rena förnedringen för mig också med tanke på hur otränad jag är. Jag har inte varit så här otränad på flera år! Jag trodde när jag slutade pendla och började jobba inom promenadavstånd från jobbet att jag skulle hänga på gymmet hela dagarna för att jag hade så gott om tid att träna och att mina stackars vänner (för att inte tala om arbetskamraterna!) skulle vara tvungna att komma in på gymmet och hämta ut mig med våld om de ville mig något – men så har det konstigt nog inte blivit.

I och för sig har ju min arm krånglat en hel del (jag och Sadist-Fredrik jobbar på det - Fredrik med en aning mer kraft än vad som är nödvändigt!) och jag har haft svårt att styrketräna (det är inget kul att ligga under en skivstång och pressa när ena armen helt plötsligt lägger av, kan jag meddela!) men det är ingen ursäkt. Jag bestämde mig ju för att träna mer kondition i stället och det skulle ha suttit fint på Vårruset men problemet är att jag har någon slags mental blockering när det gäller konditionsträning – det är ju så tråååkigt! Det enda jag står ut med är att trampa på trappmaskinen medan jag ser på TV (Dvd naturligtvis, eftersom reklampauserna driver mig till vansinne om jag försöker titta på den ”vanliga” TVn!), så jag får väl göra det, då! I helgen tror jag att jag ska titta på Star Wars I-VI, skit samma om solen skiner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...