måndag 30 maj 2011

Maraton-shopping

Det första jag sade till Lena när jag klev av bussen i Stockholm i lördags var: ”Jag ska inte köpa så mycket som en näsduk! Om du vill shoppa följer jag med som smakråd och påsbärare, men jag tänker inte ens ta upp kortet ur plånboken för något annat än mat!”

Tio minuter senare gick vi förbi Vagabond på vägen till Östermalms IP och då kom jag ju på att jag har ju varit på jakt efter ett par Vagabondskor som jag inte lyckats hitta i min storlek någonstans, kanske fanns de här?

Oh ja, det gjorde de!


Visst är de tuffa! Och de kostade bara 600kr!

Lite senare gick vi förbi en Solo-affär och där hade de maxiklänningen som jag också har varit på jakt efter ett bra tag.


Den kommer från Drylake och kostade faktiskt bara 499kr på ordinarie pris! (Jösses, vem behöver rea!)

Den kommer nog att bli superfin ihop med min lilla virkade bolero som jag köpte på Sandströms för 149kr (halva priset) för flera veckor sedan. Och så naturligtvis med min nya, fina Vagabondskor!


Men man är ju inte rea-haj för intet. På Oasis hittade jag en riktigt trevlig kofta för 349kr, nedsatt från 599kr.


Vi gick även förbi COS som nyligen har öppnat på Biblioteksgatan men där var det för mycket köer – kö till provrummen, kö till kassan och även, faktiskt, kö för att komma in! (Lena och jag lyckades faktiskt komma in utan att köa.) Mycket snygga kläder, däremot! Nästa gång jag är i Stockholm...


Men nu är det slutshoppat för ett tag framöver – jag lovar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...