söndag 26 juni 2011

Rea-jäkt

Puh, vad det är jäktigt just nu! Det är rea överallt och man får ligga i ordentligt om man ska hinna plocka ut guldkornen ur denna uppsjö av procentsatser.

Jag fick en inbjudan i torsdags till för-rea från Speet Spirits kundklubb och vad tror ni var det första jag fick se när jag kom dit! En Rodebjer-kjol som jag försökte beställa från nätet men fick besked om redan var slutsåld.

Och nedsatt med 50% dessutom, alltså 649,50kr istället för 1299kr. Jag passade även på att köpa en Dagmar Fortuna-kofta som passade den perfekt - också den nedsatt med 50%, från 1995kr till 997,50kr. Nu hade jag faktiskt tänkt både kjolen och koftan ska få vänta till i höst men med tanke på att det har varit så kyligt sommarväder hittills kanske jag tar dem på mig redan i sommar.

Jag köpte även ett par lite roliga linne-byxor, från Line of Oslo, 549,50kr (1099kr)...


… och även en Bianca-kofta för 1097,50kr (2195kr).


Koftan är egentligen också till hösten. Jag är faktiskt lite trött på sommarkläder just nu. Det kan ju bero på att jag har en hel del nya sommarkläder som jag inte har kunnat ha än för det varit för kyligt. Men man kanske inte ska ropa hej för tidigt...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...