fredag 1 juli 2011

Rea-tips

Ända sedan jag var i Bath och råkade skriva på en lista på Jane Austen Centre, får jag regelbundet mail från Jane Austen Gift Shop med käcka erbjudanden i Regency-stil. Just nu är det rea där också, tydligen, så jag tänkte dela med mig av lite tips.

Vad sägs om en korsett för £380?


Eller en käck bahytt för £50?

Vill man sy sina egna användbara Regency-kläder, kan man köpa mönster för £12,50.


Komplettera med spetshandskar för £10…




…och ett topaz-kors för £20!


De har t o m en avdelning som heter I Love Darcy, där man bl a kan köpa Mr Darcy-väska, Mr Darcy-nyckelring (jag har redan en sådan!) och en kökshandduk med Mr Darcy’s frieri (jag är lite sugen…). Tyvärr är ju Mr Darcy-muggen slutsåld…

…men jag hoppas de får in fler lagom tills jag ska flytta till min nya lägenhet, så jag kan köpa ett halvdussin :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Två churros skulle gå över gatan

Idag var det sista soppteatern för säsongen. Den hette Två churros skulle gå över gatan och var bra mycket roligare än det låter. Det börjad...