torsdag 14 juli 2011

Sorgeliga saker hända…

När man kom till gymmet om morgnarna, hälsades man välkommen av Sigge som låg och solade sig (om det var sol, förstås) precis utanför ingången.


Sigge var inte hemlös och hans mattar hade satt upp en lapp vid ingången för att förklara hans närvaro och be att folk inte skulle ta med honom hem eller mata honom.


Han spann lite mysigt när jag hälsade på honom i fredags morse när jag kom och jag passade på att ta några kort, han såg ut att ha det så skönt där han låg.


I måndags var han inte där och jag blev lite fundersam, jag visste ju att han var gammal. Så i morse såg jag att hans mattar hade satt upp en ny lapp där det stod att Sigge hade flyttat till katthimlen.


Någon hade t o m lagt några blommor där…


Usch, vad det är sorgligt när både folk och katter dör! Jag kände mig lite vemodig. Snyft!

Därför blir det ingen träningsbild idag. De blev inget bra!

2 kommentarer:

  1. Oh nej!! Vad sorgligt!!
    Men vad gulliga att ni fick veta vad det hände!!
    Lämna en blomma du också!

    kram

    SvaraRadera
  2. Ja, det var verkligen sorgligt. Jag har följt Sigge, både live och på Fejjan, och det kom allt en liten tår när man läste om att de hae åkt till veterinären. Man vet ju hur tungt det är att skiljas från sin lilla kisse... :´(

    SvaraRadera

Den goda människan i Sezuan

  Den goda människan Sezuan var sista föreställningen för säsongen på abonnemanget och det var inte med höga förväntningar vi förpassade oss...