torsdag 11 augusti 2011

Stockholm igen!

Igår eftermiddag åkte jag upp till Stockholm. (Igen! Jag har nog inte varit så här mycket i Stockholm sedan jag bodde där!) Den här gången åkte jag för att jag läste förra veckan att The Sartorialist skulle dit för Fashion Week och att han hade en boksignering på NK. I normala fall vet jag inte om jag skulle ansränga mig så mycket för att få träffa någon "kändis" (inte ens Johnny Depp, faktiskt!) men jag följer hans blogg religiöst och beundrar verkligen hans blick för detaljer och att han inte bara fotar fotomodeller och glitterati iförda det allra senaste, utan att han fotar det han ser utan att döma. Jag har länge suktat efter att köpa hans bok men jag har hoppats på ett tillfälle som det här, där jag kunde få den signerad också. Alltså gick jag tidigare från jobbet och tog tåget upp till Stockholm.

Tåget, ja! Jag hade i hastigheten glömt att man inte ska åka med SJ när man har en tid att passa och naturligtvis kom jag fram senare än beräknat. Som tur var visade det sig att Lena inte var upptagen, så hon kunde komma och hålla mig sällskap i kön.
Och kö var det! Lång kö!

Ett tag var jag lite orolig för att jag inte skulle hinna få min bok signerad innan de stängde men det flöt på riktigt fint och till slut var det min tur.

Han var väldigt artig och belevad och tog i hand och presenterade sig (som om det behövdes!).

Jag hade listigt nog placerat Lena så att hon skulle kunna fota varenda sekund av detta stora tillfälle.
De hade till och med placerat en stol bredvid Den Store Mannen så att man kunde posera för ett foto tillsammans med honom.



Miiin bok!
 Det gick både smidigt och fort så Lena och jag hade gott om tid att ta en fika innan det var dags för mig att åka hem igen - via Katrineholm (tjohoooo!).

Däremot gick det varken smidigt eller fort att komma hem. Naturligtvis var tåget från Katrineholm försenat och jag fick tillbringa mer tid där än jag någonsin har drömt mardrömmar om. Antagligen är jag folkbokförd där nu. Det var dessutom kallt som f-n och min rygg hatar mig idag efter att jag har tillbringat en och en halv timme på en träbänk i ett dragigt väntrum.

Men jag hade i alla fall min nya fina bok att bläddra i!

1 kommentar:

  1. Vad roligt!!
    Ja.... SJ sucks!! Verkligen... nästa gång får du åka buss.
    Hann du med lite shopping?

    Du måste berätta mer om vem han är... jag som kan ingenting :S

    När ska vi ses? kram

    SvaraRadera

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...