måndag 2 januari 2012

Shopping i förorten

Idag tog Anette och jag spårvagnen ut till Hageby för att fika. Det finns bara fyra anledningar att åka ut dit och de är 1. Triumph, 2. Kalle P Sko, 3. Bellbox, och 4. Panduro - alla andra affärer finns i trippel upplaga på närmare håll. I och för sig hade jag inga som helst planer på att shoppa - vi skulle ju bara åka med spårvagnen till ändhållplatsen (som ett par pensionärer på äventyr) och stanna till på centrumet och fika - men jag hann ju bara fem meter innanför dörren innan jag svängde in på Triumph och fyndade:

Jag har ju väldigt svårt att gå förbi en affär med underkläder!

En stund senare svängde vi in på Kalle P Sko och köpte var sitt par stövlar:

Anette behövde verkligen ett par nya stövlar (Hon hade gummistövlar på sig!). Jag, däremot, behövde väl knappast ytterligare ett par svarta skinnstövlar men i solidaritetens namn... Och de var ju så billiga!!!

I morgon är det soff-shopping som gäller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Event på Akademikliniken

  Jag har många gånger gått förbi Akademikliniken och funderat på om jag inte borde gå in och se vad de kan göra för mig. Det finns ju en up...