lördag 4 februari 2012

Fantomen på operan

Bara för att bevisa att jag har ett (slags) liv utanför flyttkartongerna kan jag meddela att nu har jag varit på Cnema igen, den här var det för att se jubileumsföreställningen (25 år) av Fantomen (inte live den här gången). Fantomen är ju faktiskt en musikal som jag inte har sett många gånger, nämligen bara tre – till skillnad mot t ex Evita som jag sett omkring 47 föreställningar av. (Det är inte så nördigt som det låter – 43 av de gångerna var när jag jobbade på Arbis och vi spelade den där!) Men i alla fall, eftersom det var en jubileumsföreställning hade jag enormt högt ställda förväntningar och jag måste säga att jag blev knappast besviken – det var fantastiskt bra! Jag börjar faktiskt bli riktigt förtjust i att se både opera och musikal på det här sättet. Och både billigt och enkelt är det också, i vanliga fall när jag går på musikal innebär det flygbiljetter till London, hotell, bagage, shopping osv – att bara smita ut några timmar en lördag och se en musikal från London och sedan kunna komma hem igen direkt efter är underbart! Nästa gång ska jag testa att gå på teater i London via Cnema.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...