tisdag 20 mars 2012

Hemma!


Idag när jag kom hem från jobbet hade det hänt en hel del i min lägenhet:

Spegeln i hallen hade blivit uppsatt.

En tidningshylla hade också blivit uppsatt.

Krokar till kökshandduk och grillvante hade skruvats fast i väggen.
 
Hyllor hade kommit upp på var sida om sängen. (De ska målas framöver!)

Och, framför allt,
gardinstänger hade kommit upp (gardinerna fick jag minsann sätta upp själv! Tack och lov!)
Det var några andra förbättringar också – nya krokar till några taklampor, städskåpsutrustningen monterad i städskåpet och lite annat smått och gott som inte syns lika bra.

Men det bästa är att det för första gången känns som ett hem! Förut har det mera känts som ett slavläger men nu känner jag att jag bor här! Va! Efter tre veckor!

Därmed inte sagt att allt är klart – det finns en hel del kvar att pyssla med, men grunderna är på plats.

Jag är Hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Att flytta eller inte flytta?

Hmm, helt plötsligt angreps jag av en vild lust att flytta. Så jag har redan varit och tittat på tre olika lägenheter på två dagar och har h...