söndag 1 april 2012

Kuddar och lampor


Den här helgen hade jag ju planerat att åka och köpa balkonglådor och fixa och dona på balkongen som den värsta trädgårdsmästare men eftersom det enda som gick att göra på balkongen när jag vaknade var att skotta den, strök jag den idén. I stället fick jag ägna mig åt försköning inomhus. Så jag åkte till Bauhaus!

Där inhandlade jag raskt fyra prydnadskuddar för 50kr/st.
 
De ska kläs om i samma tyg som gardinerna vartefter men under tiden ser de inte så illa ut, eller hur? Det blir något att pyssla med under långa mörka kvällar i höst! (eller regniga dagar på semestern!)

Sedan tyckte jag att jag behövde lite lampor, så jag släpade med mig Sandra som smakråd och fastnade för liten kitschig lampa till sovrummet (lampor i sovrum ska vara kitschiga!), som ser ut så här:


 
Den kostade 349kr, lite mer än jag hade tänkt mig men jag gillar den, så...

Jag slog också till på en takkrona som ser ut så här:
Den var nedsatt till 997,50kr, har kostat 1995, alltså ett reafynd!
 
Jag tror den ser snyggare ut hemma men problemet är att jag är lite för kort för att nå upp till armaturen i taket, så jag har inte lyckats sätta upp den än. Jag får hålla utkik efter någon lång typ som råkar gå förbi och be om hjälp med att sätta upp den. Återkommer om det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Två churros skulle gå över gatan

Idag var det sista soppteatern för säsongen. Den hette Två churros skulle gå över gatan och var bra mycket roligare än det låter. Det börjad...