söndag 1 september 2013

Balkongjobb

Den här helgen hade jag bestämt mig för att plantera om lite på balkongen inför hösten. Jag tänkte att det skulle ta någon timme och sedan kunde jag göra någonting annat. Trodde jag, ja! Nu har jag stått och slavat i princip hela helgen och är fortfarande inte klar. Får nog fortsätta i veckan...

Så här såg det ut före! (Efterbilderna kommer någon annan dag!)

Först cyklade jag iväg i två omgångar och köpte växter och jord!

Sedan började jag med att ta bort alla de gamla växterna ur balkonglådorna!


Och sedan såg det om möjligt ännu värre ut:

Det är något så höstigt med ljung, eller hur!

Sedan vidtog själva skapandet, när de nya växterna skulle ner i balkonglådorna.

 Nu visade det sig att jag hade fler idéer än växter, så jag får - som sagt - fortsätta med resten någon annan dag (och så måste jag bli av med lite växter som inte kommer att klara vintern också!) men så här ser det ut för tillfället- åt ena hållet...


...och andra hållet:

Det blev ju lite växter över men jag har planer för vissa av dem. Murgrönorna kan stå inne under vintern.

Och även pelargonerna ska få stå inne - förmodligen i trapphuset.

De riktiga Efter-bilderna kommer sedan någon annan dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...