måndag 28 oktober 2013

Intervaller

Jag laddade ner en app som heter Tabata Timer, för jag behöver hålla reda på mina intervaller med kettlebells som ingår i mitt nya träningsprogram.


Den piper när jag ska börja svinga och piper när jag ska vila, väldigt behändigt (speciellt efter att jag kom ihåg att sätta på ljudet på telefonen!). Däremot verkar det inte gå att ändra tiden - jag tycker ju att 10 sekunders träning och 20 sekunders vila skulle vara bättre men jag har i alla fall inte hittat något sätt att ställa om den...




Men, vänta nu ett tag - vad menas med det här?


"Loss of consciousness"?!!! Är de inte riktigt kloka?  Men OK, jag får väl säga till på jobbet att om jag inte kommer tillbaka efter ett träningspass så är det för att jag är medvetslös! Så de vet.

2 kommentarer:

  1. Min älskade app!
    Jag kör ofta Tabata intervaller med planka eller armhävningar!
    Man blir bara snygg!
    :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte lärt mig att använda Tabata till planka eller armhävningar än, bara kettlebells-svingar. (Baby steps...) Men jag ser fram emot att bli snygg! ;-)

      Radera

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...