måndag 14 oktober 2013

Murgröna

Nu när hösten är här och det börjar bli frost om nätterna är det dags att börja tänka på växterna jag har haft på balkongen under sommaren. Förra året lät jag mina sommarblommor övervintra i lådorna på balkongen och det klarade de ju inte - förutom Kärleksörten, som ju verkar överleva vad som helst! I år hade framförallt mina murgrönor blivit så fina under sommaren att jag inte hade hjärta att döma dem till döden, så de fick flytta in i stället.

Efter lite funderande var de kunde stå bestämde jag mig för att ställa dem i bokhyllorna på övervåningen.

Där kommer de att få gott om sol (som synes!) och jag kanske t o m kommer ihåg att vattna dem någon gång ibland.

Än så länge ser de ut att må bra i alla fall!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...