tisdag 5 november 2013

Nya plågor

Då har det varit dags för ett nytt pass med PT-Mette och jag är glad, om än lite förvånad, över att jag fortfarande orkar stå på benen!

Jag har i alla fall lärt mig att om en PT frågar ”Hur har det gått med nya programmet?” så ska man inte entusiastisk svara ”Åh, jättebra! Det är verkligen precis lagom och jag tycker redan att jag har blivit både starkare och smidigare!”, för då hör nyss nämnda PT det som ”Åh, jättelätt! Jag blir
knappt varm och behöver inte ta i ett dugg!” och bestämmer sig för att dra upp allting till 11! (I och för sig tror jag inte det spelar någon roll vad man svarar, hon hör nog samma sak ändå...)

Så idag fick jag ett alternativt program som jag ska varva med det andra programmet så att inte kroppen hinner vänja sig för mycket vid samma övningar. Ett av de nya, innovativa sätten att plåga mig med är höftlyft med säck!
Notera även gummibanden runt knäna!

Och det är inte lika lätt som det ser ut, ska jag säga!

2 kommentarer:

  1. Vad du kämpar och tränar bra!!
    Heja heja!
    Vilken konstig övning! :)
    Berätta gärna mer hur du gör..

    SvaraRadera
  2. Den är lite komplicerad = mycket att tänka på: axlarna på bänken, knäna ska pressas utåt mot gummibanden, tårna ska lyftas upp mot taket och så ska man lyfta säcken med höfterna med små rörelser - det bränner rejält i låren och rumpan, ska jag säga!

    SvaraRadera

Valutbildning

Eftersom jag har anmält mig att jobba som röstmottagare i EU-valet, så blev jag kallad till ett utbildningstillfälle. Det var lite svårt att...