fredag 27 december 2013

Toktränar...

...är vad jag gör nu. Jag har räknat ut att jag har två dagar kvar innan jag blir däckad i en värstingförkylning, så jag måste träna så mycket som möjligt innan dess.

Anledningen till att jag vet att jag kommer att bli sjuk är att jag tillbringade hela julafton med att gulla med en tultande bakteriehärd med övertemp och förkylning, nämligen den fruktade Ebbe-bacillen. Har han inte ärvt någonting annat från sin far så har han säkert åtminstone ärvt förmågan att smitta mig med alla möjliga sjukdomar!

Bedårande men livsfarlig!

Jag har räknat ut att om inkubationstiden är 3-5 dagar så borde förkylningen har drabbat mig senast söndag så, till dess får jag försöka träna så hårt jag bara kan.
Förresten, jag är inte den enda som passar på att träna så här i mellandagarna. På juldagen var gymmet så smockat att det inte fanns någon crosstrainer att värma upp på, så i stället fick jag springa på ett av löpbanden (som uppenbarligen inte är hälften så populära). Men det gick det med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Movement

Jag börjar nästan bli lite orolig. För andra gången i rad valde jag en pastellfärg till naglarna. Förra gången Luxio Marina och idag föll j...