måndag 13 januari 2014

Tjugondag Knut...

...då dansas julen ut! Nåja, dansas och dansas...! Om man nu inte ska kalla det för det när jag rusar omkring som en dopad höna i jakt på julsaker som ska tas bort. För Gud förbjude att jag råkar glömma en adventsstake eller något annat juligt som råkar stå kvar och vittna om vilken dålig husmor jag är! (En gång bodde jag granne med en person - vet inte vilket kön men misstänker manlig - som hade en julstjärna - en lampa, alltså - hängande, lysande i köksfönstret hela året! Så kan man ju också göra...) I alla fall, jag har fått ihop till en liten hög julsaker som ska packas ner till nästa år.


Och då börjar det riktigt spännande, när man upptäcker att de inte går ner i kartongen som de kom ifrån från början! Men det blir nog ett annat inlägg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...