lördag 15 mars 2014

Blivande blommor

Nu när jag har läst igenom den lånade pelargonboken från pärm till pärm, undrar jag - är det något liv kvar i de här?


Om man kisar riktigt hårt kan man skönja ett grönt blad i växten strax under mitten i bilden och i murgrönan finns det åtminstone några små blad som vi får hoppas betyder att den lever. Men det ser inte direkt hoppfullt ut.

Desto mer hoppfullt ser det ut bland mina kärleksört, där har det börjat spira små plantor redan. (Fast å andra sidan överlevde de ju förra vinterns långa kyla, så de verkar nästan vara omöjliga att ha ihjäl!)


T o m silvereken och ljungen verkar vara i hyfsat skick!
 


Och... kan det vara så... att några av mina jordgubbsplantor har överlevt? Det ser faktiskt lite grönt ut där också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Frusen födelsedag

Jag har så mycket att göra just nu att jag inte ens hinner rapportera om det! Men igår lyckades jag ta en paus för att fira Maries födelseda...