onsdag 25 juni 2014

Nya fynd!

Förbannelsen är bruten! Tror jag i alla fall. Eftersom jag ändå blev tvingad till grannhålan på ett möte, passade jag på att ta pulsen på shoppingen där. Det var inget speciellt upphetsande - mest samma gamla butikskedjor som finns överallt - men jag gjorde i alla fall ett litet besök på Prêt och vad hittade jag väl där...? Jo, en ställning med 70% rabatt och där hängde, förutom ett par vita caprileggings som jag har letat efter sedan jag gick emot cykelkedjan med mina andra (som jag då hade haft på mig i fem minuter),

150kr, nedsatt från 499kr
...också en liten kort spetskavaj som satt perfekt...

450kr, nedsatt från 1499kr

...och en svart spetstunika!

360kr, nedsatt från 1199kr
Så sent som någon vecka sedan gnällde jag (inom mig)  över att jag inte har några "riktiga" festkläder, alltså sådana som jag inte också har på jobbet, men det är alltså åtgärdat nu! Jag är övertygad om att spets är något som kommer igen och igen i modet och om inte annat kan man hävda att det är vintage!

Skönt i alla fall att upptäcka att jag fortfarande har förmågan att hitta och falla för ett riktigt fynd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kalla slingor

Så här års är alltid håret så trist och livlöst och det vill till lite professionell hjälp. Dags för slingor, alltså. Så här såg det ut när ...