fredag 22 augusti 2014

Tankar från löpbandet


Tidigare i veckan har jag ägnat mig åt att träna cardio på crosstrainer men jag tycker faktiskt att min rygg blir sämre av det, så idag bestämde jag mig för att springa på löpbandet i stället.



Nu är ju inte springa det jag gör helst (snarare tvärtom) och det finns tre huvudanledningar till det:

- det är aptråkigt!
- man kan inte göra någonting under tiden - som att läsa Allt om historia som man kan på crosstrainern (i och för sig kan man ju alltid kolla i spegeln hur käckt ens svans guppar när man springer men även det blir lite tråkigt efter 15-20 minuter sådär!)
- jag blir yr och illamående i minst fem minuter efter att jag har gått ner från bandet (Och JA, jag varvar ner ordentligt innan - idag stod jag t o m stilla på löpbandet i flera minuter innan jag klev av det men blev ändå yr och illamående!)

OK, om jag blir hotad med våld så kanske jag kan komma på tre nackdelar med det också:

- man (jag) får inte ont någonstans
- man (jag) kan använda det i konversationer och känna sig lite häftig, typ "När jag sprang på löpbandet ..."
- man (jag) får äta en bit kladdkaka som man hittade i personalrummet på jobbet efteråt

men för övrigt känns det alltid som om jag har blivit bestulen på en timme av mitt liv varje gång jag springer. (Även om jag inte ens har sprungit en hel timme, det är lite konstigt!)

OBS! bilden ljuger - jag lyckades med avsluta allt efter c:a 10 minuter, så jag fick börja om igen!


Men nu är det slutsprunget för den här veckan (hoppas jag!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Valutbildning

Eftersom jag har anmält mig att jobba som röstmottagare i EU-valet, så blev jag kallad till ett utbildningstillfälle. Det var lite svårt att...