torsdag 25 september 2014

Frostvarning

Det känns som om jag lever på lånad tid när det gäller mina pelargoner på balkongen. Hotet om nattfrost hänger ett Damokles-svärd över den (balkongen, alltså) men jag har inte riktigt haft tid att ta itu med omplantering och/eller omplacering. Men idag kom jag i alla fall så långt att jag köpte höstblommona som ska pryda balkongen när jag väl får tummen ur.


De ska planteras ihop med mina kärleksört, som blommar vilt just nu.


Jag har en fullmatad helg framför mig men jag hoppas få någon liten stund över så jag kan fixa till det. Jag har sett att de flesta av mina grannar har stylat om balkongerna inför hösten och man vill ju inte vara sämre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Frusen födelsedag

Jag har så mycket att göra just nu att jag inte ens hinner rapportera om det! Men igår lyckades jag ta en paus för att fira Maries födelseda...