tisdag 9 september 2014

Taxfree

Hemma igen från Helsingfors, fattig - mycket fattig - men nöjd!

Det var så längesedan jag var på en Finlandskryssning att jag hade glömt en hel del saker, som t ex hur mycket man äter på en sån här resa egentligen och vad ordet "karaktär" betyder när man är i taxfreebutiken.

Jag var så säker på att jag inte skulle köpa något i taxfree:n att jag inte ens tog en korg! Men det var innan jag hörde Lena utbrista: "Nämen Guuuuuud! En sån hääääääääär! En sån har ju jag tänkt köpa jättelänge!"

Va?!!! Vadå?

Det visade sig vara en Clarisonic, en hajpad liten manick som man ska använda i ansiktet (eller kroppen, antar jag) två gånger om dagen för rengöring. Jag har aldrig ens funderat på att köpa en sån men nu stod jag där, i taxfreeshoppen, med två entusiaster som tävlade om att berätta om hur bra den tydligen är.

Förutom Lena, som i princip redan var övertygad, visade sig även försäljaren i butiken vara en hängiven Clarisonic-utövare (och om han inte redan är nominerad till Viking Lines Salesman of the Year Award, så borde han bli det illa kvickt! Han t o m gick och hämtade en korg åt mig så att jag skulle kunna bära med den!) Jag hade inte en chans!

Så nu är jag en stolt ägare till en Clarisonic! För tillfället försöker jag räkna ut hur jag ska använda den, den har nämligen stått på laddning hela kryssningen, det tog en herrans tid att ladda den!

Liten, men hajpad!
Den var ju naturligtvis inte gratis, som ni kanske förstår - faktum är att jag fick hicka när den skulle betalas - men både Lena och stjärnförsäljaren försäkrade mig att den är myyyyyycket dyrare i vanliga fall. Den kostade 1100kr! Men då ingick i och för sig en liten tub rengöringkräm och man fick även två små krämer från Lancôme och några adapters på köpet.


Och eftersom jag redan spräckt min nolla och köpt något, så tyckte jag att jag lika gärna kunde fortsätta shoppa. Det blev (bl a) en rengöring och ett serum från Biotherm också.

1 kommentar:

  1. Nu får du gärna berätta vad det är det du köpte? Vad ska man göra med den?
    Det verkar som ni hade kul i alla fall! :)

    SvaraRadera

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...