måndag 26 januari 2015

Nya jeans

Sedan mina gamla (älskade) jeans förolyckades för några veckor sen har jag varit på jakt efter ett par nya och det har inte varit lätt, ska jag säga! Jeans är det plagg jag har svårast att hitta rätt sort av. Det brukade vara BH men sen kom jag på att jag har köpt fel storlek i hela mitt - vuxna - liv och efter att jag lärde mig vilken storlek jag verkligen har är det rena barnleken.

I alla fall - jag har varit i nästan varenda butik som jag vet säljer jeans och provat en hel massa olika märken men inte hittat rätt. Så i förra veckan gick jag in på Boozt och letade på deras rea-avdelning och hittade två par jeans som jag skickade efter. Jag hade förväntat mig att få skicka tillbaka åtminstone ett par, förmodligen båda, men till min förvåning - och förtjusning - så satt båda perfekt!


Båda jeansen kommer från Cheap Monday. De till vänster heter High Spray och kostade 289kr (nedsatta från 400kr) och sitter nästan som ett par leggings. De till höger heter Second Skin och var mer rymliga och kostade 249kr, också nedsatta från 400kr.

Nu funderar jag på om jag inte behöver ett par svarta jeans också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Movement

Jag börjar nästan bli lite orolig. För andra gången i rad valde jag en pastellfärg till naglarna. Förra gången Luxio Marina och idag föll j...