lördag 21 februari 2015

Cykelpremiär

Det var längesen jag var på en loppisrunda, så i förmiddags bestämde jag mig för att ta en sväng. Och eftersom snön och isen har smält bort så duktigt så fick jag för mig att jag skulle cykla.

Det tog en stund att hitta cykeln (först trodde jag att någon hade stulit den från cykelrummet men sen hittade jag den på gården under en balkong. Jag hade tydligen glömt att ställa ner den i cykelrummet i höstas, så den har stått ute hela vintern!) men sen gav jag mig iväg.


Puh, det är ganska jobbigt att börja cykla igen efter ett antal månaders uppehåll, för att inte tala om att det är som att cykla på en grusgång hela tiden med all sand och grus som ligger överallt!

I alla fall, det blev inget handlat på loppisarna - faktum är att det var så mycket folk överallt att det nästan inte var kul! Undrar om det börjar bli inne med loppisar igen eller om det bara är en lördag när folk inte har något annat att göra...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tji fick vi

Nu när jag inte betyder garanterad undergång för Dolphins så fort jag visar mig på en basketmatch längre, har ödet tydligen hittat ett nytt ...