måndag 27 april 2015

Succésoppa

Puh, nu är den över - den där dagen på året jag bävat inför, dagen när jag ska laga mat åt mina vänner, helst utan att förgifta dem eller göra dem sjuka. Det gick överhövan bra, faktiskt! Som vanligt tog Ambitionen kontrollen över mig och jag fick för mig att göra både jordärtskockssoppa och matmuffins från scratch och det utan att ha generalrepeterat innan. Någon plan B fanns egentligen inte, så det var minst sagt nervöst när de lyfte skedarna mot sina små munnar - Skulle de spotta ut soppan igen! - men tack och lov fick jag godkänt!

Matmuffins på gång

På väg in i ugnen

Soppan och matmuffinsen klara, nu kan gästerna komma

Idel glada miner efter första skeden - tack och lov!
 Och efter maten (och efterrätten) blev det lite spel - det lite krångliga men roliga (tycker i alla fall jag) Riket.
Och så lite spel...
 Och så var det disken, då! Men den får nog vänta till imorgon...
Mycket disk blir det...
Nu har jag ett helt år på mig att återhämta mig efter pärsen - tills det är min tur nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...