tisdag 18 augusti 2015

Ett nytt yogaförsök


Jag har gjort ett nytt försök att fastna för yoga, den här gången testade jag Kundalini-yoga på Kavitas Yoga Center.

Alltså, jag har ju så svårt för yoga! De gånger jag har testat det har jag antingen nästan brutit samman av uttråkning efter fem minuter eller tillbringat hela tiden med att hysteriskt försöka förstå vad saker som "Lotusblomma", "Solhälsning", "Hunden", "Laman" osv betyder, eftersom alla verkar köra något slags inkört program som ingen har förklarat för mig (eller både och, i och för sig!). Det enda som driver mig tillbaka in i yoga-träsket igen varje gång är att så många säger att yoga har hjälpt deras dåliga ryggar och då kanske det finns hopp för min också...

Den här gången var det som sagt Kundalini jag testade och jag måste säga att - förutom att jag fick en blixtrande huvudvärk efter en av övningarna - så var det riktigt hyfsat. Det var tillräckligt långsamt för att jag skulle kunna hänga med och svårt men inte så svårt att det var helt omöjligt. Dessutom hade jag väldigt ont i ryggen när jag kom dit men kände mig faktiskt bättre efteråt. Jag ska testa Medicinsk yoga också, jag har skrivit upp mig på ett prova på-pass nästa vecka någon gång, så får vi se om jag bokar in mig för hela terminen efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Movement

Jag börjar nästan bli lite orolig. För andra gången i rad valde jag en pastellfärg till naglarna. Förra gången Luxio Marina och idag föll j...