söndag 2 augusti 2015

Flugfälla

Jag tycker jag har fått så många bananflugor i lägenheten på senare tiden, trots att jag slänger sopor och matavfall i soprummet/miljöstationen lika ofta som vanligt - men jag antar att det är den tiden nu. I alla fall så hittade jag en liten Venus flugfälla när jag var på Plantagen (och egentligen letade efter träspaljéer som var slut!).


Visst är den söt! Jag kallar den Audrey III. Den kostade bara 49kr men än så länge verkar inte bananflugorna ha upptäckt den, eller åtminstone inte blivit lockade av den, så den kanske inte är så effektiv som jag hade hoppats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Äntligen Rhododendrondalen

Förra veckan kom vi ju tyvärr inte iväg till Rhododendrondalen p g a vädret men idag fanns det inget som stoppade oss! Däremot struntade vi...