söndag 6 december 2015

Julmarknad och mörkershopping

Det var dags för den (numera) traditionella julmarknaden på Löfstad. Men innan dess en liten omväg eftersom vi missade första avfarten och fick åka förbi - eller snarare via - Nostalgiladan i stället.

Där hade stormen Helga sett till att det var strömlöst, så man fick antingen kisa närgånget på varorna i ljuset från fönstren...


...eller lysa sig fram med ficklampa!


Som tur var hade jag varit och rekat i förväg (när det fanns el), så jag passade på att fynda lite tyg.


Från början hade det kostat 499kr/m och när jag var där senast hade det blivit nedsatt till 125kr/m, vilket jag tyckte var helt OK, men jag behövde bara betala 50kr/m, vilket var ännu bättre, så jag köpte hela rullen - omkring fjorton meter. Det ska nog bli gardiner och kanske några soffkuddar!

När vi sen väl kom till Löfstad var julmarknaden i full gång. Man blev bl a bjuden på slottsbakade pepparkakor...


och det fanns en hel del fina saker att köpa.


Det blev inget pepparkakshus från Fria Läroverken i år


men det fanns fina glassmycken som jag inte kunde motstå. Jag köpte en av de här, gissa vilken!


Snygg, va!


Vi hann även med att fota en frusen liten fjäril i ett av slottsfönstrena.


Och även titta på och lyssna till kandidaterna till Skärblackas (tror jag det var) Lucia.


Och sen, när jag kom hem därifrån, var det dags att gå på födelsedagskalas och äta gott! En riktigt bra dag! :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...