torsdag 28 januari 2016

Vädret idag


Igår var vi på studiebesök på SMHI med Kulturföreningen. Det var väldigt intressant och vi fick höra om bl a prognoser, klimat och rymdväder men tyvärr var det ingen som nämnde att det skulle bli storm idag! Då hade jag aldrig fått för mig att ta cykeln till jobbet, vilket jag nu gjorde. Det tog dubbelt så lång tid än vanligt att komma till jobbet, delvis på grund av att cykeln helt plötsligt tvärstannade och jag fick gå av och försöka hålla emot för att inte åka bakåt men även för att det stundtals var så jobbigt att jag bara var tvungen att stanna och pusta ut lite. Emellanåt kom det kastvindar från sidorna som man fick försöka parera vilt för att inte åka ut i gatan. Jag måste ha sträckt en muskel i ryggen vid någon av dessa pareringar för det gör jätteont så fort jag försöker röra ryggen. Som sagt, hade jag vetat det här hade jag aldrig tagit cykeln!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...