onsdag 23 mars 2016

Pinchos

Ytterligare en aktivitet som var tvungen att skjutas upp p g a dyngförkylning har nu äntligen åtnjutits, nämligen After Work på Pinchos!

Vi kom ganska tidigt så det var riktigt lugnt just då och man kunde se sig om lite och beundra inredningen...



...men det varade inte någon längre stund! Det fylldes snabbt på med gäster.

Först var jag lite orolig att jag inte skulle bli mätt, allting var nämligen i ministorlek.


Och men fick mini-bestick att äta med. Man kände sig lite som en vuxen bjuden på kalas i en lekstuga.


Jag började med att beställa in tre rätter - baconlindade dadlar, svamprisotto och planka och tänkte beställa in mer om jag inte blev mätt. Men det blev jag faktiskt. Maten var god och rejält kryddad - och framförallt salt! (Jag hinkade nog i mig en och halv liter vatten, så jag lär få motion i natt!)


Jag hade lite plats kvar i magen för en - jättegod! - dajmpanacotta, även den i miniformat men helt lagom enligt mig, och som tur var så var faktiskt tekoppen om inte jättestor så i alla fall i normalstorlek.


Hela notan gick på 186kr, så det var inte hiskligt dyrt heller! Det här är nog ett ställe jag vill gå till fler gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...