tisdag 15 november 2016

Månstenen


Jag blev tillfrågad av en av bibliotekarierna på jobbet om jag inte kunde tänka mig att skriva något om en bok jag läst till deras projekt "Bokstafetten" och svag som jag är svarade jag ja. Det var nog egentligen aldrig någon fråga om vilken bok jag skulle välja - jag tänkte genast på min älskade Månstenen - men nu våndas jag över vad jag ska skriva om den. Problemet är att jag antagligen skulle kunna skriva hur mycket som helst om den och det är svårt att begränsa sig. Men jag är tuff, jag ska göra ett försök i alla fall! Steg 1 är just nu att läsa om den, så jag inte minns fel (som om!) och sen får vi väl se om jag får till en text som duger. Återkommer kanske om det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den goda människan i Sezuan

  Den goda människan Sezuan var sista föreställningen för säsongen på abonnemanget och det var inte med höga förväntningar vi förpassade oss...