onsdag 9 november 2016

Piazzolla och Pettersson


Konserterna har duggat ganska tätt nu ett tag men det är bara bra, av någon underlig anledning så får de mig att koppla av och det behöver ju jag!

Både Astor Piazzolla och Allan Pettersson var nya bekantskaper för mig, neofyt som jag är på klassisk musik, men jag gillade verkligen de argentinska tonerna av Piazzolla och Jens Lundberg var en riktig hejare på bandoneon! Pettersson, däremot, vet jag inte riktigt om jag blev överförtjust i, jag tyckte det blev lite väl gällt emellanåt. Men det är väl, som sagt, för att jag inte egentligen kan något om musik...


Och vi fick faktiskt det vi hade beställt till pausen också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påskfika

När jag var barn var Långfredagen verkligen den längsta dagen på hela året - c:a  72 timmar lång. Eller, så kändes det i alla fall. Allting ...