tisdag 6 december 2016

Krångel-shopping

Jag fick ett brev hem (med snigelpost, alltså) från DHL att de hade en försändelse och kunde jag gå in på deras hemsida eller ringa och meddela när jag skulle vara hemma för att ta emot den. Nu visade det sig att jag var tvungen att ringa till DHL för att 1, de har den rörigaste och minst användarvänliga hemsidan jag tror jag någonsin träffat på (och eftersom jag jobbar med webb så har jag träffat på en hel del röriga sidor) och 2, när man väl lyckats hitta rätt sida så finns det ändå ingenstans att fylla i portkoden. Alltså, jag ringde och fick veta att jag skulle hålla mig hemma mellan kl 13 och 15 idag för att ta emot den s k försändelsen. De hade ingen uppgift om var den kom ifrån, bara namnet på en transportfirma som inte sa mig ett dugg, så jag undrade vad det var för någonting. Var det någon som hade skickat mig en soffa, kanske, eller en matta - för det måste ju vara något stort eller åtminstone väldigt värdefullt eftersom jag tydligen inte kan få gå och hämta den själv?

När försändelsen väl blev levererad (kl 14:55) var den så här stor:


Den visade sig innehålla en t-shirt/topp för € 52,50 som jag har beställt från Rosemunde  , och som tydligen krävde all denna logistik.


Jag är nöjd med toppen och den var precis som jag hade förväntat mig men jag beställer nog aldrig mer något därifrån, det var alldeles för besvärligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...