fredag 13 januari 2017

Misantropen


Dags för årets första teaterbesök, denna gång Misantropen. Nu är ju fredagskvällar aldrig min bästa tid och jag tror jag håller på att få bihåleinflammation, så jag tyckte nog inte det var den bästa föreställningen jag har någonsin sett.

Visserligen är den på vers och teaterledningen trodde tydligen inte att vi i publiken hade något större ordförråd, så man delade ut en "ordlista" innan föreställningen utifall man inte förstod vad de sade.

Nu tyckte jag väl inte att språket var det största problemet och dessutom hittade jag inte många ord på listan som jag inte kunde, så jag förstod inte riktigt vitsen med det om jag ska vara ärlig.


Scenografin, däremot, tyckte jag var helt OK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Rut och Ragnar

Det känns som om jag hänger en hel del i Skärblacka nuförtiden, det kanske är lika bra att jag flyttar dit. Eller, kanske inte...  I alla fa...