fredag 3 februari 2017

Stammis



Igår kväll var jag på Louis De Geer igen för tredje gången på drygt en vecka. Det börjar kännas som jag snart borde få en egen entré där. Eller åtminstone en mässingsplakett någonstans... I alla fall, det var (faktiskt) första konserten för våren på vårt abonnemang med bl a Haydns Cellokonsert C-dur, som var fullständigt underbar! Jag börjar inse att jag gillar cello men solisten Pieter Wispelwey kanske hade en hel del med det att göra, han lär ju vara en av de mest framstående solisterna i världen...


Och på lunchen ska jag gå iväg och köpa nya konsertbiljetter...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Rut och Ragnar

Det känns som om jag hänger en hel del i Skärblacka nuförtiden, det kanske är lika bra att jag flyttar dit. Eller, kanske inte...  I alla fa...