lördag 8 april 2017

Penséer

Varje vår säger jag till mig själv "I år ska jag i alla fall inte köpa några penséer till balkongen! De är bara i vägen sen när man vill börja plantera andra blommor och man kan ju inte kasta bort dem eftersom de inte är döda och de dör ju aldrig. Så det så!" Och varje år faller jag till föga och köper dem i alla fall för de är ju så söta och man är ju så sugen på lite vackert efter vintern.

Så naturligtvis köpte jag penséer idag! Men bara några (7 st). Tre st fick stå ihop i plåtkrukan på balkongbordet så jag kan titta på dem genom fönstret...



... och de andra fyra ställde jag ner två och två i varsin balkonglåda så det ser lite trivsamt ut.



Resten av balkongen tänker jag låtsas som om jag inte ser för den är så skräpig. Någon gång de närmaste veckorna måste jag nog kavla upp ärmarna och börja städa upp där ute. Men inte idag, tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kalla slingor

Så här års är alltid håret så trist och livlöst och det vill till lite professionell hjälp. Dags för slingor, alltså. Så här såg det ut när ...