torsdag 15 juni 2017

Dags för balkonghäng

Det känns som om jag ligger efter med balkonglivet i år. Normalt sett så här dags på året brukar min balkong vara rena djungeln med växter överallt och knappt någon plats att röra sig på men, förutom penséerna som jag köpte i början av april och luktärterna jag fick av Maria och Klas på första maj, så har det inte hänt nåt.

Antagligen beror det på att det knappast har varit balkongväder den senaste månaden. Faktum är att när det visade sig vara så fint idag fick jag nästan panik och cyklade genast iväg till Plantagen för att inhandla lite blommor innan det börjar regna igen.

Så vad blev det då? Ja, gissa! Jag har ju någon slags djup kärlek till röda pelargoner (gärna ihop med murgröna) så det blev naturligtvis två fina kärlekspelargoner.


Men jag tog faktiskt ett kliv ifrån min bekvämlighetszon och köpte en praktfull dahlia också. Jag har aldrig haft en dahlia så jag hoppas den överlever.


Jag ska försöka att inte överbelamra balkongen i år, så det får bli lite i taget. Så ena hörnet är nu klart!


Men så kunde jag ju inte behärska mig, utan tog ytterligare en sväng med cykeln, den här gången till Blomsterhuset och där hade de också en riktigt fin kärlekspelargon. Är den inte fiiiiin!



Som sagt, nu ska jag fundera lite i lugn och ro vad jag ska köpa för blommor härnäst, så det inte blir för mycket. Förresten, någon som vill köpa en dynbox billigt? Jag tror jag vill bli av med min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Söndagsbrunch med shuffleboard

  Så här en vanlig söndag i april kan det vara trevligt att hitta på något roligt - gärna något som innefattar mat. Och då är ju söndagsbrun...