lördag 12 augusti 2017

Ost och kultur

Hela den här sommaren har varit fantastisk! Varje gång jag har haft en aktivitet inbokad har vädret varit perfekt! Och igår var inget undantag.


Den här gången begav jag mig till Boxholm för att gå på teater. (Och nu har jag även bokat av Boxholm från min "östgötalista")

Vi hade lite tid innan föreställningen började så vi tog en sväng till Boxholms Ost för att köpa ... ja, ost! (Det visade sig också att det inte fanns så mycket annat att göra i Boxholm.).


Det var inte den största gårdsbutik jag har varit i men det fanns i alla fall en massa god ost där. Och billigt, dessutom! Vad sägs om extralagrad ekologisk ost för 39:90kr/kg?


Och föreställningen - Mordet vid Stjärnesand - var väl värd den långa resan! En spännande (och sann!) historia, ett bra manus, duktiga skådespelare och inte alltför färglösa låtar. Riktigt bra! Inte ens de hemska, ryggknäckande, nästintill osittbara bänkarna kunde förstöra upplevelsen!



Och vädret kunde, som sagt, inte ha varit bättre. Jag hade som vanligt med mig en hel ryggsäck med kofta, jacka, strumpor, halsduk, regnställ mm men behövde inte ens öppna den. Det var nog den sista riktiga sommardagen för året och det kändes helt rätt att tillbringa den i Folkets Park i Boxholm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...